contact   naar heemkundenispen.nl Nispen Remembers 75 jaar bevrijding Home Home

Over de foto

De foto toont militairen van de C-compagnie 13e peleton 2e Bataljon Essex Regiment, die betrokken waren bij de bevrijding van Nispen. Knielend 2e van links is Ray Hopton, 3e van links knielend is sergeant Harry Conn. De soldaat die achterom kijkt is A. Anderson. De foto werd in januari 1945 in Nijmegen genomen. De afbeelding is gepubliceerd in het Jaarboek 1995 van de heemkundekring en is destijds beschikbaar gesteld door Henk Bredewolt.

Home  >  Verhalenroute  >  Verhaal 15  >  Gevecht bij de Honingbossen

Toelichting

Meer informatie over dit onderwerp

Over Harry Conn
Harol Matthewson (Harry) Conn werd geboren in 1920 in het Noord-Oost-Engeland. Hij was werkzaam in een slagerij toen hij in het leger kwam en bleef gedurende vele jaren actief als militair. Harry Conn was de stichter van de Polar Bear Association, die de herinnering aan de 49ste Divisie levend wil houden, en was onder meer ereburger van Wuustwezel. Hij was namelijk de eerste gekende Britse militair die voet zette op Wuustwezels grondgebied in Loenhout. Ook in Nispen is Harry na de oorlog meerdere malen terug geweest waarbij een bezoek aan de familie Van Eekelen van de Nigtestraat niet vergeten werd.

Harry Conn was gehuwd en had samen met zijn vrouw vier kinderen. Hij overleed op 88-jarige leeftijd in 2008 in Avering-atte-bower in de regio Groot-Londen in Engeland. Een jaar later onthulden zijn weduwe en een van de zonen een historisch luchtdoelkanon bij het herinneringsmonument aan de Polar Bears in Wuustwezel. Op de website van het Imperial War Museum zijn interviews terug te luisteren met Harry Conn over zijn leven en belevenissen.

De bijgaande foto toont Harry Conn op oudere leeftijd en is afkomstig van www.polar-bear-association.org.uk/index_files/Harry_Conn.htm.

#top

Contact     Over deze site     Volg ons