contact   naar heemkundenispen.nl Nispen Remembers 75 jaar bevrijding Home Home

In 2019 en 2020 herdenkt Nederland het beëindigen van de Tweede Wereldoorlog, 75 jaar geleden. We vieren dat we sindsdien weer in vrijheid leven, in het besef dat we samen verantwoordelijk zijn om vrijheid door te geven. Voor het dorp Nispen kwam de vrijheid op 26 oktober 1944. Maar toen was alle oorlogsleed zeker nog niet geleden. Onze kring geeft op verschillende manieren invulling aan 75 jaar herdenking van de bevrijding en de herwonnen vrijheid. We doen dat onder de titel ´Nispen Remembers´.

Waarom deze engelstalige titel? Omdat we daarmee aansluiten bij allerlei initiatieven op provinciaal, landelijk en Europees niveau waarbij het herdenken vooral in het teken staat van het vertellen van grote en kleine, vaak lokale, verhalen die onlosmakelijk verbonden zijn met de persoonlijke levens van iedereen die de Tweede Wereldoorlog heeft meegemaakt.

Op deze speciale website kunt u komende maanden alle informatie over onze activiteiten vinden en andere informatie met betrekking tot 75 jaar bevrijding. De website zal regelmatig worden geactualiseerd met nieuwe informatie.

Onze activiteiten
Heemkundekring en 75 jaar bevrijding

Van Normandië naar Nispen
Volg het spoor van de bevrijders