contact   naar heemkundenispen.nl Nispen Remembers 75 jaar bevrijding Home Home

Meer weten over de viering van 75 jaar bevrijding in Europa en Nederland? Of historische informatie over gebeurtenissen in de oorlog en de opmars van de geallieerden? We hebben een selectie van websites gemaakt waar u van alles kunt vinden. De komende maanden zullen wij, wanneer daartoe aanleiding is, het overzicht aanvullen.

Home  >  Links  >

www.4en5mei.nl

Website van het Nationaal Comité 4 en 5 mei met informatie over de jaarlijkse herdenking en viering en andere activiteiten van deze organisatie.

www.europeremembers.com

Website met een overzicht van allerlei activiteiten in Europa in het kader van de herdenking van het einde van de Tweede Wereldoorlog, erfgoedlocaties en historische verhalen met betrekking tot deze oorlog

www.brabantremembers.com

Website Stichting Crossroads Brabant ‘40-‘45 met 75 verhalen over oorlog en bevrijding in Noord-Brabant alsmede een overzicht met activiteiten in de provincie ter gelegenheid van 75 jaar bevrijding.

www.brabantsegesneuvelden.nl

Website van het Brabants Historisch Informatiecentrum waarop alle informatie, foto’s en verhalen met betrekking tot gesneuvelde Brabantse militairen en verzetsplegers van alle oorlogen van de laatste 75 jaar bij elkaar zijn gebracht.

www.tweedewereldoorlog.nl

Website van Platform WO2 waarin allerlei informatie over de Tweede Wereldoorlog bij elkaar is gebracht om daarmee de herinnering aan deze levend houden voor toekomstige generaties.

www.vrijheid.nl

Website van het Nationaal Comité 4 en 5 mei in het kader van de herdenking en viering van 75 jaar bevrijding.

www.liberationroute.nl

Website van Stichting Liberation Route Europe met daarop een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt. De route vormt een schakel tussen de belangrijkste regio’s tijdens de opmars van de geallieerden.

www.wegnaardebevrijding.nl

Website die de route van bevrijders van Normandië tot Nederland tot leven brengt.

Neergestorte vliegtuigen 1940-1945 Noord-Brabant

Themawebsite van het Brabants Historisch Informatie Centrum over neergestorte vliegtuigen in de provincie tijdens de Tweede Wereldoorlog.

#top

Contact     Over deze site     Volg ons